Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on 2024.

Minne menet Suomi...

Kuva
  Kuinka tahtoisikaan Oikeudenmukaisen kotimaan. Tahtoisin terveille arvoille rakennetun valtion. Tahtoisin elää rauhassa. Tahtoisin asua turvassa. Tahtoisin vakautta. Tahtoisin taloudellisesti ja muutenkin ihan tavallisen ja seesteisen elämän. Tahtoisin toivorikkaan tulevaisuuden. Tahtoisin voida luottaa, että valtaa pitävät oikeasti pitävät oman kansansa puolta, että he pitävät meistä huolta. Tahtovat vain ja ainoastaan hyvää omilleen. Monta muutakin asiaa minä tahtoisin. Lista on yhtä pitkä, kuin on menneiden vuosien väärään suuntaan kuljettaneiden  päätösten lista. Minne menet nyt Suomi... Minne menet.. Tahtoisin, että menet siihen suuntaan, että minäkin voin kulkea onnellisena kanssasi. Piirustukset:Susanna Kristine  Yllä kuulakärkikynällä piirrelty auto, alla siitä jatkojalostettu digitaalisesti väritelty piirros. Tekoälyllä (wombodream) luotu kuva,  joka päälle lisätty tekstit.

Ja eikun hanaa..

Kuva
  Kaikenlaista sitä on tullut maalailtua elämän aikana, mutta ainakin yksi uupui vielä.. ...nimittäin hana. Keittiön ikiaikoja vanha hana oli niin kulahtaneen näköiseksi mennyt, että totesin, että menetettävää ei juurikaan ole, vaikka maalausyritys menisi mönkään. Siispä, eikunvaan pensselit kätöseen ja kohti hanaa. Punamusta siitä entisestä hopeanvärisestä pinnaltaan useasta kohtaa lohjenneesta kohteesta tuli. ❤️ Maalisutien ohella myös huovutusneula on viuhunut viimeaikoina tiuhaan. Kukkia, kukkia, kukkia...ja yksi leppäkerttu. Kauhistuttavien pakkasten aikana on ollut mukava huovutustöiden kautta haaveilla kesästä ja lämmöstä. ☀️ On hyvä tehdä asioita, jotka luovat katseen elämässä eteenpäin ja tuovat toivoa ja iloa elämään.  Murheidenkin keskeltä on aina poispääsytie. Murheet eivät kestä ikuisesti. Ne päästävät irti jossakin vaiheessa, siteet katkeavat ja vapaus koittaa. Kyllä elämä voittaa. Minkälaisessa tilanteessa oletkaan tätä lukiessasi, en tiedä, mutta jos sinulla on...