Miete narsismista


 

Miete narsismista, psykopatiasta ja empatiasta:


Täydellinen empatian puute johtotehtävissä saattaa johtaa jopa ns. massojen kaltoinkohteluun. yksilötasolla voi tulla täysin jyrätyksi ja mitätöidyksi. Narsismia tai jopa psykopatiaa sairastava vaikutusvaltainen ihminen ei todennäköisesti ole kiinnostunut kuin omista tunteistaan ja hyvinvoinnistaan ja niiden etujen eteenpäin ajamisesta, jotka tuottavat hänelle mainetta ja kunniaa. Hän voi olla hyvä näyttelijä, tunteiden näyttely voi onnistua mainiosti. Saattaa hän lisäksi olla kiinnostunut toisten kärsimysten katselemisesta, josta hän voi pahimmassa tapauksessa jopa saada itselleen lisää nautintoa ja voimia.


Sikäli kun johtotehtävissä pienessä mittakaavassa, saati suuressa, on kyseisillä “lahjoilla” varustettuja henkilöitä on tulevaisuus sellaisessa yhteisössä melkolailla synkkä.


Voi kunpa kaikki vaikutusvaltaa omaavat olisivat täynnä empatiaa.


Terveen empaattisuuden läsnäolossa taitaa viihtyä myös oikeudenmukaisuus. 

-s.k.-

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Mihin hukkui kauneus?

Intohimona neulahuovutus

Matka jatkuu