Mihin hukkui kauneus?

Kun oireilu alkaa, pitäisi selvittää oireiden aiheuttaja ja puuttua sitä kautta tilanteeseen kyseisen tilanteen vaatimalla tavalla.

Kuitenkin hyvin usein päädytään hoitamaan oiretta jollakin keinovalikoimalla, mutta jos oireiden aiheuttaja on edelleen voimissaan, ei se riitä.


Esimerkkejä on runsaasti, 

vaan eräs asia on viime päivinä 

erityisesti itseäni pohdituttanut.

Kyse on vaatteista, käyttöesineistä, verhoista, matoista, kaikenlaisista kodin tavaroista, kengistä jne jne..kaikenlaisista tavaroista joita kauppaketjut meille ostettavaksi tarjoavat.


Missä ovat kauniit kuosit, kauniit värikkäät vaatteet ja kengät? Mitä on tapahtunut valikoimalle jota meille ostettavaksi maailmalta(lue enimmäkseen kiinasta) raahataan.


Kiinassa valmistetaan myös runsaasti kauniita vaatteita ja esineitä. Miksi niitä ei tilata marketteihin tarjolle, kun Kiinasta kuitenkin tilataan.


Sitten kummastellaan, että suomalaiset tilaa netistä tavaraa suoraan Kiinasta.


Miksi eivät tilaisi. Miten voidaan olettaa, että mieluummin ostetaan rumaa kalliimmalla, kuin kaunista halvemmalla.


Olisikohan tässä asiassa tosiaan aihetta nyt puuttua muuhun kuin oireeseen, eli keskittyä tilaamaan marketteihin tarjolle kauniita tuotteita sieltä Kiinasta. 


Kauniit kuosit kotona ja vaatetuksessa piristävät mielialaa ja tuovat iloa , minkä ei luulisi olevan haitaksi ihmisten hyvinvoinnille.


Lasten osastolla niitä kivoja värejä vielä näkee, mutta kun ei ne kengät ja takit aikuisille mahdu.


Kuka on päättänyt, että meidän aikuisten on tässä maassa oltava harmaata massaa, ei värikkäitä kuvioita, ei tyylikkäitä muotoja, ei erikoisia malleja.


Onneksi on vielä erikoisliikkeitä, joista spesiaaleja kauniita tuotteita voi löytää, mutta hinnat sitten ovat sellaisia, että niitä eivät läheskään kaikki meistä tavoita.


Näin taiteilijana toivoisin, että me kaikki saisimme nauttia elämässämme kauneudesta ja sen tuomasta lisääntyvästä hyvinvoinnista.


-Susanna K.

11.10.2025

Klo 22.49


Kuva on tehty osittain tekoälyä hyödyntäen, mutta teksti on täysin tekoälyvapaa. 😊



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Intohimona neulahuovutus

Matka jatkuu