Itsenäisyyspäivän mietteitä

 


Koti, uskonto ja isänmaa

Arvot joiden perustukselle 
maamme hyvinvointi 
ja itsenäisyys on rakennettu.

Niinsanotut "vanhanaikaiset" arvot.
Arvot joita itse arvostan.
Tunnustaudun siis vanhanaikaiseksi.

Uskon Jumalaan, uskon Pyhään Henkeen, 
uskon Jeesukseen.
Uskon Pyhään kolmiyhteiseen Jumalaan.
Uskon rukouksen asioita muuttavaan voimaan.

Kunnioitan ja arvostan isänmaamme puolesta työtä tehneiden perintöä, rehellisyyttä ja sinnikkyyttä, rohkeutta ja lujuutta.
Kunnioitan omaa ja toisten omaisuutta, 
koteja, kotirauhaa.

En hyväksy, että keneltäkään riistetään omaisuutta kieroudella ja vääryydellä.
En hyväksy riistoa muutenkaan.

En suvaitse totuuden vääristelyä.
En suvaitse valheiden perustalle rakennettuja maatamme ohjaavia arvoja.

Vain totuuden pohjalle rakennettu perustus kestää tuulet ja tuiskut.

Vain realiteeteissa elävä yhtenäinen kansakunta on vahva ja voittamaton.


Itsenäisyyspäivän rukoukseni:

Kasvakoon maamme kansan yhtenäisyys.
Vahvistukoon terveet arvot:
Oikeudenmukaisuus ja rehellisyys.
Koti, uskonto ja isänmaa.

Säilyköön maamme Itsenäisyys.

Pysyköön Rauha.

Olkoon maamme turvana edelleen 
ikiaikojen Jumala.

Aamen




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Mihin hukkui kauneus?

Intohimona neulahuovutus

Matka jatkuu