Ilmasto lämpenee..?
Oi jospa olisikin lämpimämpää, vaikkapa edes kymmenen astetta tai vaikka kaksikymmentäkin astetta,
niin se olisi ihan okei.
Toista kertaa tänään uuneja lämmittäessäni pohdin tätä ilmaston lämpenemistä, joka tuntuu kiertävän kotimaani jälleen.
Missä on se keskieuroopan ilmasto ja lumettomuus joka meille on luvattu.
Lumen narskuessa askelteni alla lähes kolmenkymmenen asteen pakkasessa muutama tunti sitten puita sisälle lisää kantaessani ei tuntunut yhtään keskieuroopan ilmastolta.
Missä se lämpö on?
Onneksi on leivinuuni ja varaava takka sekä puilla lämpiävä saunan kiuas.
Lämpöä riittää sisätiloissa ilmastonlämpenemistä odotellessa.
Eikä tarvitse tuijottaa sähkön hintoja. Niitä sekavia tuulella käyviä siksakkaavia hintoja.
Miten ihmeessä tämä pohjoinen pakkasten, jään ja roudan maa on hairahtunut luottamaan epävakaaseen sähköntuotantoon, ja altistamaan asukkaansa kohtuuttomille sähkölaskuille ja jopa palelemiselle omissa kodeissaan.
Niin, vielä ei ole lämmintä.
Ilmastonlämpeneminen on piiloutunut jonnekkin...ainakin näillä leveysasteilla.
Lähden lisäämään puita uuneihin.

Niinpä, niin. Lunta lakaisen ja pakkanen paukkuu Helsingissäkin ja lokakuu oli kylmä. Kyllikki
VastaaPoistaTämä on kummallista, kun minusta tuntuu, että niin syksy kuin talvikin tuli aikaisemmin kuin ennen ja kovana. Kesät olivat ennen lämpimiä, nyt en muista viime kesältä lämpimiä kesäpäiviä, paisi käväisi joku ja meni pois. Ei tatvinnut viilennustä
VastaaPoista50-luvun lopulla oli vielä joulunaattona lumetonta, mutta juuri aattona tuli muutava hiutale. Nytkin lupaa vain kylmempää. Onko tiedemiehet väärässä vai tekevätkö rahasta outoja
VastaaPoista